• Issuu
Religia, media, mitologia
Religia, media, mitologia

Seria: Idee i Społeczeństwo

ISBN: 978-83-7453-961-6

Rok wydania: 2010

Informacja:

liczba stron: 200
format: 140 × 225 mm
oprawa broszurowa

[Tymczasowo niedostępne]

W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?


Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.

Książka ukazała się dzięki wsparciu otrzymanemu od Kancelarii Adwokackiej Tomasza Kopoczyńskiego.

Recenzja Łukasza Sochackiego na stronie barbarzynca.com         

Klienci, którzy kupili tę książkę, wybrali również: