• Issuu
Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni

ISBN: 978-83-7908-236-0

Rok wydania: 2023

Informacja:

liczba stron: 368

format: 200 × 255 mm

oprawa twarda

nasza cena: 102,00 zł

cena rynkowa: 120,00 zł

Najniższa cena w okresie 30 dni przed promocją: 84,00 zł

  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni
  • Frontem do morza. Plan, budowa i architektura portu w Gdyni

Gdynia to port, a port to Gdynia. Tak na początku istnienia II Rzeczpospolitej ukształtowała się jej morska stolica. Monografia Anny Orchowskiej to pierwsza publikacja poświęcona całokształtowi jednej z największych realizacji międzywojnia. Realizacji, która nie tylko pełniła istotne funkcje gospodarcze, ale też szybko stała się wizytówką kraju. Zwrócone niejako frontem do morza budynki były awangardowe i śmiałe w formie. Budowane w duchu modernizmu, doskonale wpisywały się w światowe trendy lat dwudziestych i trzydziestych XX wieku. Autorka – jako architekt i historyk architektury – analizuje jakość zastosowanych w porcie rozwiązań zarówno estetycznych, jak i technicznych i technologicznych. Nie pomija także czynnika ludzkiego. Port nie powstałby przecież bez inicjatorów i organizatorów morskich przedsięwzięć, projektantów, inżynierów, budowniczych, a wreszcie – bez zwykłych pracowników. Czy udało im się stworzyć dzieło ponadczasowe?

Dofinansowano z programu „Doskonała Nauka" Ministra Edukacji i Nauki