• Issuu
Cudowny Kinemo. Rosyjska myśl filmowa
Cudowny Kinemo. Rosyjska myśl filmowa

Seria: Eseje o Sztuce

ISBN: 83-88560-28-X

Rok wydania: 2002

Informacja:
346 stron
format 162×215 mm
oprawa broszurowa
1 barwna ilustracja
pod redakcją
Bogusława Żyłki i Tadeusza Szczepańskiego
[Tymczasowo niedostępne]
Autorzy tej antologii chcieli ukazać czytelnikowi teksty wykraczające poza utrwalony krąg wyobrażeń o rosyjskiej refleksji filmoznawczej, a zarazem uzpełnić istniejące już polskie przekłady. Są tu wypowiedzi „szlachetnych dyletantów” (jak pisarz Andriej Bieły, poeta i malarz Maksimilian Wołoszyn, kompozytor Boris Asafjew czy malarz Kazimierz Malewicz), są podstawowe dla filmoznawstwa teksty formalistów (Szkłowskiego, Tynianowa, Eichenbauma), są też prace semiotyków kultury i sztuki – Wiaczesława Iwanowa, Michaiła Jampolskiego, Jurija Łotmana i Jurija Cywjana. Antologia to aksjologiczny punkt widzenia na temat rosyjskiej myśli filmowej z uwzględnieniem najważniejszych faz jej rozwoju.

Newsletter