• Issuu
Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych

ISBN: 978-83-7453-122-1

Rok wydania: 2013

Informacja:

liczba stron: 268
format: 162 × 215 mm
oprawa broszurowa

[Nakład wyczerpany]
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych
  • Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych

Pasjonująca opowieść o instrumentach muzycznych i ich społecznych rolach. Czy Johann Strauss lał do skrzypiec piwo? Co mają wspólnego fortepian i maszyna do szycia? Czy banjo jest symbolem tożsamości czarnych niewolników, czy może białych rasistów? Który instrument to wstyd, ciąża i świnia? Dlaczego ojciec zabronił Berliozowi grać na fortepianie, a pozwolił na gitarze? Co łączy mandolinę z walką na noże? „Ordynaci i trędowaci” to pierwsza w Polsce próba spojrzenia na instrumenty muzyczne z perspektywy socjologicznej. Autor udowadnia, że hierarchia instrumentów odzwier­ciedla obowiązujące w społeczeństwie po­działy ekonomiczne, klasowe i rasowe. Okazuje się przy tym, że owe podziały, jakkolwiek sztuczne i konwencjonalne, są nieusuwalnym elementem naszej kultury.  

Recenzja Krzysztofa Wróblewskiego na stronie konserwatyzm.pl   
Recenzja Tomasza Janasa na stronie gazeta.pl    
Recenzja Marty Górskiej na stronie kulturaonline.pl 
Wzmianka o książce Tomasza Gregorczyka opublikowana na stronie magazyn.o.pl     
Recenzja prof. Beniamina Vogla_04.17