• Issuu
Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)

Seria: Klasyka Światowej Humanistyki

ISBN: 978-83-7453-634-9

Rok wydania: 2021

Informacja:

przekład: Danuta Hanulanka
liczba stron: 344
format: 165 × 235 mm
oprawa broszurowa

nasza cena: 46,75 zł

cena rynkowa: 55,00 zł

Najniższa cena w okresie 30 dni przed promocją: 38,50 zł

  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)
  • Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problemy rozwoju stylu w sztuce nowożytnej (wydanie trzecie)

Znaczenie wydanej w roku 1915 książki Heinricha Wölfflina porównać można jedynie do przełomu rewolucji Kopernikańskiej. Wniosła ona bowiem do warsztatu historyka sztuki cały szereg nowych narzędzi badawczych, takich jak analiza strukturalna i opisowa koncepcja metody historycznej, oraz dokonała błyskotliwego podziału na styl klasycystyczny i barokowy na podstawie pojęć odnoszących się do cech formalnych. Jednocześnie Wölfflin wykazał, że to właśnie forma, a nie treść – jak powszechnie sądzono – opisuje świat, w którym powstaje dzieło sztuki. Współcześnie dzieło niemieckiego badacza stanowi lekcję, jak wnikliwie odczytywać malarstwo, rzeźbę i architekturę. 

Recenzja Katarzyny Klein na portalu Kulturaonline.pl
Recenzja Elizy Chojnackiej na portalu Kulturantki.pl

Klienci, którzy kupili tę książkę, wybrali również: