• Issuu
O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne
O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne

Seria: Theatroteka

ISBN: 978-83-7453-733-9

Rok wydania: 2007

Informacja:

przekład: Małgorzata Levko

liczba stron: 248
format: 125 × 195 mm
oprawa broszurowa

[Nakład wyczerpany]
  • O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne
  • O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne
  • O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne
  • O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne
  • O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne
  • O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne
  • O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne
  • O cudowności u Shakespeare'a i inne pisma krytyczne

Działalność literacka Tiecka – wybitnego poety, publicysty, tłumacza i edytora – obejmowała niemal trzy epoki: rozpoczęła się krytyką estetyki późnooświeceniowej, przeszła fazę romantyczną, by na koniec zwiastować nowe tendencje w sztuce. Dla niemieckiego teatru pisma Tiecka miały duże znaczenie przede wszystkim dlatego, że zapoczątkowały nurt reformy, której celem było znalezienie modelu sceny umownej w opozycji do teatru iluzjonistycznego. Tieck był również cenionym badaczem twórczości Williama Shakespeare’a. Nie szedł jednak w ślady impresyjnej krytyki Sturm und Drang, lecz geniusz poety ze Stratfordu widział w celowym doborze środków i świadomym kształtowaniu dzieła scenicznego. W pozostałych pismach Tiecka znajdujemy również szereg propozycji reformy stylu gry, kostiumu oraz dekoracji teatralnych.